9 Şubat 2012

Testleeerrr, testlerrr

Bebişim büyüdü, şu an 22 haftalık, yani nerdeyse 5. ayına başlamak üzere.

Geçen zamanda ikili, üçlü ve dörtlü testlerimi yaptırdım. Değerlerin sınırda çıkmasıyla üzüntülü zamanlar yaşadık ama detaylı ultrason denen muameleden sonra içim rahatladı ve normal anne adayı kıvamına geldim çok şükür.

Testlerin isimleri kanınızda baktıkları hormon sayısına göre verilmiş. İkili testte beta-HCG, PAPP-A, üçlüde beta-HCG, AFP, uE3, dörtlüde üçlü testtekine ek olarak inhibin-A hormonlarının kandaki düzeylerini ölçüyorlar. Bu testler bebekte down sendromu, trizomi 18 ve nöral tüp defekti gibi genetik kusur bulunma olasılıklarını ölçüyor. Kabul edilmiş bazı evrensel değerler var, bu değerlerin üstünde/altında kalma durumunuza göre taşıdığınız risk düzeyi belirleniyor. İkili ve üçlü testte sorun yoksa dörtlü teste gerek duyulmuyor pek. Sonuçlar kesinlik taşımıyor, sadece olasılık veriyor size.

Detaylı ultrason ise özel alet-edevat ve özel uzmanlık gerektirdiğinden, genelde sırf bu işe uğraşan bir doktor bulup gidiyorsunuz. Bu olay biraz masraflı olduğundan rutin testler sınıfında değil, istenirse yaptırılabilecek bir şey. Ben, taşıdığım riskli durum nedeniyle, doktorumun da önerisiyle Tuncay Nas isimli bir doktora gittim. İşlem yaklaşık 40 dakika sürdü. Önceki test sonuçlarımı da yanımda götürmüştüm. Doktor taşıdığım riski göz önüne alarak inceleme yaptı ve sonuç beni acaip rahatlattı.

Bu detaylı ultrason süper bişey bence, imkanı olan herkes mutlaka yaptırmalı. Genetik hastalıklar, doğumsal kusurlar, yine yüzde yüz kesinlik taşımamakla birlikte, detaylı ultrasonla izlenebiliyor. Mesela elde küçük parmağın ortasındaki kemiğin bulunmaması bir down sendromu ihtimali göstergesi falan filan.

Biz gösteriye sinemaya gider gibi gittik. Ben yatış pozisyonumu aldım, eşim, kardeşim ve annem de sinema perdesi gibi ekranın karşısına geçtiler, doktor güzel güzel anlattı, biz dinledik. Detaylı ultrasonda bebişin omurga kemiklerinden, el-ayak parmaklarına, kalbindeki odacıklardan ciğerlerine, midesine, böbreklerine, çenesine, burnuna kadar her türlü ıncık cıncığına bakılıyor. Çok şükür ki bizde her şey yolunda çıktı, hatta doktor önceki testlerimde çıkan riskin de bu sonuçlarla %99 ortadan kalktığını düşünebileceğimizi söyledi. Benim üstümden kalkan yükü ise anlatmanın tarifi yok. Öyle bir ohhh çektim ki, ruhum, göbüşüm özgürlüğünü ilan etti adeta… :)

9 yorum:

daryal dedi ki...

Göbüşün son hallerini görmek, belgelemek isteriz.
Kar bir dursa...

Unknown dedi ki...

Biz de isteriz tabüü kü.. :)

Adsız dedi ki...

peki begdu mubeğin sağlıklı do

Adsız dedi ki...

sağlıklı doğdumu bana da doktor aynışeyleri söyledi ben de tuncay beye gittim

Unknown dedi ki...

çok şükür sağlıkla doğdu. hiç bir sıkıntı yok.
bu testler türk insanının değil, testi geliştiren milletlerin genetik yapılarına göre hazırlanmış, ölçüm kriterleri onlara uygun olan testler.
bence içinizi ferah tutun. hele de tuncay bey muayenesinde sorun yok gibisinden konuştuysa, hiç sıkıntı etmeyin kendinize.
sağlıkla doğacak inşallah.

Adsız dedi ki...

tuncay bey bebeğimin yüzde 99 sağlıklı olabileceğini bir sorun olmadığını söyledi sağ olsun içimi rahatlattı ama amniyosentez olmadan kesin sonuç olmadığı için içimde acabalarla doğumumu bekliyorum 16 mayısta sezeryanım var Allah izin verirse bakalım iyi temennileriniz için teşekkür ederim inşallah ben de sizin gibi sağlıcakla bebeğimi kucağıma alırım inşallah güzel haberlerimi de paylaşırım Allah a tevekkül ettik bekliyoruz.

Unknown dedi ki...

güzel haberlerinizi bekliyorum.

Adsız dedi ki...

ben 16 mayısta doğum yaptım çok şükür evladım sağlıklı dünyaya geldi tuncay bey de demişti ama şüphe girdi ya bi kere isanın içini kemiriyo neyse ki rabim korktuğuma uğratmadı sizi de haberdar etmek istedim kendize ve bebeğinize iyi bakın bu arada adım emine

Unknown dedi ki...

çooook sevindim. maşallah bebişe. bundan sonra artık güzel günler.. :)
hayırlı olsun sizlere.