22 Mart 2006

çitlenbik derken???

çitlenbik bir ağaç aslında.. eriğe benzer ama çok daha küçük meyveleri olan, bol yeşil yapraklı bir ağaç. meyve derken, yenebilecek bişey değil tabi ki. çocukların kağıttan yaptıkları borularla üfleyerek birbirine tükürükle fırlattıkları cinsten sert meyveler yani.. çitlenbik ağacı ılıman iklimde yetişirmiş, susuzluğa da dayanıklıymış ama. ve işte olayın en gülümseten kısmı; çitlenbiğin sadece kafkasya'da yetişen özel bir türü varmış: celtis caucasia. kafkas çitlenbiği! çerkes kızı gibi bişey yani! :)

benim çitlenbik olmamın ise -kafkasyayla bağlantıları dışında- bu ağaçlarla bir ilgisi yok sanırım. nedenini beni böyle çağıran kişiye sormak gerekiyor aslında. neden bilmem, ben de sevdim. sevimli işte! bloguma bu ismi verecek kadar sevdim mi; henüz kararımı vermiş değilim ama başlamak için güzel bence.. :)

Hiç yorum yok: