4 Temmuz 2011

Telgrafımı çekerim!


PTT'nin telgraf hizmetine bayılıyorum. Ben küçükken babamlar gidemedikleri düğünlere telgraf çekerlerdi. Benim de geçenlerde çok gitmek istediğim ama gidemediğim bir düğün için nasıl bir güzellik yaparım diye düşünürken birden aklıma geliverdi.

Telgraf sistemi telefon üzerinden işliyor. Ya merkeze telefon edip bilgileri yazdırıyorsunuz, ya da PTT ana sayfasına girdiğinizde "online işlemler"e tıklayarak internet üzerinden telgrafınızı kendiniz hazırlıyorsunuz. Her iki durumda da işlem bedeli telefon faturanıza yansıtılıyor. Telgrafın kelimesi 15 kuruş, yerine ulaşma süresi 1gün. Telgrafın ulaşmasını istediğiniz gün ve saati seçebiliyorsunuz. 6 saatten kısa sürede ulaşmasını istediğinizde "acele" yi seçiyorsnuz, fiyat da 30 kuruşa çıkıyor.

Ben bu hizmeti çok sevdim. Düğünden sonra bir doğumgünü kutlaması için de telgraf gönderdim. Her ikisi de tam zamanında yerine ulaştı ve şu günlerde içinde bulunduğum melankolik-romantik ruh yapımı yansıtma görevini başarıyla yerine getirdi. :) Bir sms mesajından farkını, ele alınınca hissedilenleri de merak ettim bir yandan.. Umarım benim düşündüğüm kadar mutlu etmiştir sahiplerini de...

2 yorum:

daryal dedi ki...

Şahane fikir Setoş :)

Unknown dedi ki...

Bence de! :)