18 Ekim 2011

Bir Tıp Gözlemcisinin Notları


Efendim, bu kitabı aldığımı geçen Mayıs ayında yazmıştım. Bitirmemin bu kadar uzun sürmesinden, araya başka kitaplar almamdan da anlaşılacağı üzere kitabı pek beğenmedim. "Beynine Bir Kez Hava Değmeye Görsün"den sonra yüksek beklentiyle aldığım bu Tübitak yayını beni hayal kırıklığına uğrattı. 

Kitap aslında oldukça başarılı ve çalışkan bir doktor olduğu anlaşılan yazarın meslek hayatında yaşadıklarını anlatıyor. Fakat kitabın sistematiğini anlamak çok zor. Kronolojik bir sıra izliyor diyorsunuz ama birden eskilerden ve gelecekten bahsedebiliyor. Dili, tıpçı olmayan biri için çok ağır. Anlamı açıklanmadan bir çok  hastalıktan bahsediliyor. Yazar çok sık yer, uzmanlık ve görev değiştirmiş. Tam hikayeyi yakalamaya başlıyorsunuz araya başka birkaç hastalık, başka insanlar, başka mekanlar giriyor. Teknik anlatım o kadar fazla ki, bir süre sonra okuduğunuzu anlamıyorsunuz ama geriye dönüp tekrar okusanız da bir şey değişmediği için anladığınız kadarına razı olmak zorunda kalıyorsunuz.

Bir kitap için "beğenmedim" demek haddime mi bilmiyorum ama orta düzeyde bir okuyucu olarak kitabın akmadığını, sadece yarım bırakmama inadım yüzünden bitirdiğimi söyleyebilirim. "Beynine Bir Kez Hava Değmeye Görsün"deki hepimizin anlayabileceği dilin aksine, bu kitabı anlamak için biraz tıbbın içinden olmak gerekiyor. Nihai olarak kitabı kapattığımda "bu adam çok iyi bir doktor olabilir ama yazarlık başka bir şey" dediğimi hatırlıyorum. 

Hiç yorum yok: