1 Aralık 2011

Evde Yalnız Kalınca Yapılabilecekler I


Geçen 1-2 aydır Alp çoğunlukla şehir dışındaydı ve önümüzdeki 3-4 ay da böyle devam edecek. TV karşısında yayılarak, yan gelip yatarak, internette takılarak geçirdiğim tembel akşamlara doydum ve bir süre sonra içim bayıldı da artık işten eve gelince farklı bir şeyler yaparak vakit geçirmeye karar verdim. 

Pek yemek yapmayan biri olarak "farklı bir şey"den ilk aklıma gelen yemek yapmak oldu. Menümde naneli köfte, küp patates ve pilav vardı.

Naneli köfte tarifini nepisirsem.com'dan buldum. 1 küçük soğanı rondodan geçirdim (rendelenirse daha iyi olabilir), yarım kilo kıyma, 3 dilim bayat ekmek içi, 1 çorba kaşığı kuru nane, 1 çorba kaşığı zeytinyağı, tuz, karabiber, kırmızı biber ile yoğurdum. 1 kaşık domates ve 1 kaşık biber salçasını 2 kaşık sıvıyağda çevirdim, karışımı biraz sulandırdım ve köfteden yuvarlak toplar yapıp, üzerlerine de köfteler su içinde kalacak kadar su ekleyip 20 dakika pişirdim. 

Patatesleri küp küp doğradım, kaşığın ucuyla salça eklediğim tereyağında patatesleri pişirdim. Patateslerin pişmesi 30-40 dakikayı buldu, bunu tahmin ettiğimden patatesleri köftelerden önce ocağa koydum.

Menüyü yanında cherry domates, bol limonlu roka ve 1 kap yoğurt ile afiyetle götürdüm. Fotolarını da sağa sola yollayıp havamı da attım.

Hiç yorum yok: